loading...
شاخ کلوب!مرجع عکس خنده دار
شاخ کلوب بازدید : 75 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

محمد ابراهيم شريعتي شنبه شب در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: براي حفظ شان و كرامت معلمان ، برنامه هاي متنوعي از سوي ستاد بزرگداشت هفته معلم ، طراحي وبرنامه ريزي شده است.
وي افزود: در راستاي اجراي طرح ' هر مسئول يك معلم' براي مسئولان ارشد و مديران دستگاه ها ،7 نفراز مسئولان شهرستان شامل ، مديران شبكه بهداشت ودرمان، بخشداري مركزي، بهزيستي، رئيس بيمارستان، جهادكشاورزي، شركت برق و معاون فرماندار، ،پس از نواخته شدن زنگ سپاس در ساعت 9صبح ، متناسب با تخصص و رشته تحصيلي خود در كلاس هاي مورد نظر حضور وتجربه يك ساعت معلم بودن راخواهند داشت.
شريعتي ازبرگزاري سي و دومين يادواره بزرگداشت مقام استاد شهيد مطهري ومعلم در سالن شهداي تربيت بدني شهرستان نيز خبرداد.
وي با اشاره به برگزاري رقابت هاي مختلف ورزشي درهفته معلم ، از پايان مسابقات هندبال جام معلم خبرداد.
شريعتي گفت: اين مسابقات ويژه دختران متوسطه يك با حضور 6 تيم وبه صورت دوره اي برگزا شد.
وي افزود: در پايان اين رقابت ها آموزشگاه هاي فدك، شهيدحسين پور وتيتكانلو به مقام هاي اول تا سوم رسيدند.
7 هزارو 500 دانش آموز شهرستان فاروج در 133 آموزشگا وبا فعاليت يك هزار فرهنگي تحصيل مي كنند .
7187 / 1744

شاخ کلوب بازدید : 89 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

به گزارش ايرنا محمد محسن بيگي عصر شنبه در نشست خبري به مناسبت 12 ارديبهشت روز معلم افزود: حدود شش هزار فضاي آموزشي در استان كرمان وجود دارد كه حدود يكهزار مورد از اين تعداد مربوط به غيرانتفاعي ها و بيش از چهار هزار و 800 مورد نيز مربوط به آموزش و پرورش است.
وي با بيان اينكه مجمع خيرين مدرسه ساز در 26 نقطه استان كرمان راه اندازي شده است گفت: خيرين سال قبل حدود 100 ميليارد ريال به آموزش و پرورش براي ساخت مدارس كمك كردند و هم اكنون 38 مدرسه توسط خيرين استان كرمان در حال ساخت است.
وي با اشاره به اينكه 46 هزار فرهنگي در استان كرمان كار آموزش بيش از 550 هزار دانش آموز را بر عهده دارند افزود: حدود 239 مدرسه استان كرمان با كمتر از پنج دانش آموز و حدود هفت مدرسه با كمتر از يك دانش آموز فعاليت مي كنند.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان تاكيد كرد: حدود 240 مدرسه شبانه روزي در استان كرمان وجود دارد و بيش از 15 ميليارد ريال طي سال جاري بابت سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان بي بضاعت اين استان هزينه شده است. 
وي گفت: هر فردي كه نقش اثرگذاري در جامعه داشته باشد و بتواند بينش و دانش جامعه را تغيير دهد به نوعي معلم محسوب مي شود.
وي تاثيرگذاري رسانه ها را در عصر امروز اجتناب ناپذير دانست و افزود: رسانه ها نقش اساسي و مهمي در تعليم و آموزش جامعه دارند.
محسن بيگي بيان كرد: 232 معلم شهيد و يكهزار و 319 دانش آموز شهيد در استان كرمان وجود دارد كه با اين وجود مي توان گفت 25 درصد شهداي كرمان به صورت مستقيم متعلق به جامعه فرهنگيان هستند.
وي ادامه داد: اين نهاد با كمبود فضاي فيزيكي روبروست و در برخي از شهرستان ها مانند كرمان به دليل مهاجرپذيري و افزايش تعداد دانش آموزان اين امر بيشتر خود را نشان مي دهد. 
وي گفت: آموزش و پرورش استان كرمان در حوزه نيروي انساني نيز در برخي مناطق كمبود و در برخي مناطق مازاد نيرو دارد و توزيع نامتناسب نيروي انساني و تقاضاهاي نامحدود در زمينه جابجايي وجود دارد.
محسن بيگي گفت: آموزش و پرورش استان كرمان طي سال جاري در حوزه مراكز پيش دبستاني فعاليت چشمگيري داشته است به طوري كه 43 هزار نوآموز در سال جاري در اين بخش مشغول به تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه سال گذشته 30 هزار نوآموز در مقطع پپيش دبستاني استان كرمان مشغول به تحصيل بودند گفت: اين آمار بيانگر اين است كه نصف بچه هاي اين استان سال گذشته دوره هاي پيش دبستاني را طي نمي كردند.
وي با بيان اينكه كرمان وضعيت برجسته اي در آموزش دانش آموزان پناهنده و اتباع بيگانه دارد بيان كرد: حدود 23 هزار دانش آموز اتباع بيگانه در اين استان مشغول به تحصيل هستند كه از جوانب مختلف باري بر دوش آموزش و پرورش به شمار مي روند.
مديركل آموزش و پرورش كرمان گفت: آموزش و پرورش در حوزه كمي مشكلي ندارد اما در بخش كيفي برخي از مراكز آموزشي ممكن است كيفيت لازم را نداشته باشند. 
وي تصريح كرد: كمبود ابزار كمك آموزشي در مدارس يكي از مشكلات بخش آموزش است كه قرار است اين مشكل در سال جاري جبران شود.
وي با بيان اينكه به جرات مي توان گفت همه معلمان استان كرمان نيازمند بازتواني آموزشي هستند افزود: كنجكاوي دانش آموزان و گستردگي علوم اين نياز را بيش از پيش مشخص مي كند.
وي اظهار كرد: طي سال گذشته بيش از 1.5 ميليون ساعت دوره هاي ضمن خدمت در استان كرمان برگزار شد.
محسن بيگي گفت: آموزش و پرورش در راستاي اهداف خود در سال گذشته با پنج دستگاه علوم پزشكي، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بيمه سلامت، نيروي انتظامي، بهزيستي و دادگستري تفاهم نامه امضا كرده است.
وي تاكيد كرد: يكي از مشكلات آموزش و پرورش ناهماهنگي بين اركان تعليم و تربيت است و به هر اندازه تعامل و هم افزايي بين اركان بيشتر باشد مي توان انسان هاي شايسته تري تربيت كرد.
وي به نامگذاري سال جاري توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز اشاره كرد و گفت: فرهنگ كار امروز در جامعه ضعيف شده و اگر اين فرهنگ در آموزش و پرورش جا بيفتد در راستاي اقتصاد مقاومتي حركت كرده ايم.
محسن بيگي از مديريت منابع به ويژه منابع انساني و توزيع متوازن رشته هاي تحصيلي به عنوان برنامه هاي آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه نام برد و گفت: درصدد هستيم تعداد دانش آموزان در حوزه رشته هاي مهارتي به 48 درصد برسد كه اين رقم سال قبل حدود 40 درصد بوده است.
وي با بيان اينكه استان كرمان در حوزه سواد آموزي بعد از استان سيستان و بلوچستان بيشترين تعداد بي سواد را دارد اظهار كرد: برنامه ريزي شده در پنج سال آينده با همكاري ساير دستگاه ها بي سوادي در استان ريشه كن شود.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان شناسايي افراد بي سواد را يكي از بزرگترين مشكلات بخش سوادآموزي عنوان كرد.
وي افزود: بايد جامعه را به سمتي هدايت كرد كه از مقام معلم تجليل شود در اين حال ميزان اثرگذاري معلم را بيشتر مي كند.
به گفته وي حدود 200 معلم نمونه در استان كرمان معرفي مي شوند كه 20 نفر استاني و مريم بردسيري نژاد به عنوان معلم كشوري از استان كرمان معرفي شده است. 
وي گفت: حدود 20 معلم استان كرمان نيز در سال جاري به مناسبت هفته معلم با رهبر معظم انقلاب اسلامي و رئيس جمهوري ديدار مي كنند. 

شاخ کلوب بازدید : 91 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

حجت‌الاسلام سيف اله سبزي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 150 گفتمان ديني با حضور استادان برجسته اين شهرستان به شكل كارگاهي و همايشي برگزار شد كه با استقبال بسيار خوب جوانان و گروه‌هاي مختلف مردم مواجه شد.
وي افزود: يكي از بزرگترين دغدغه‌هاي بزرگان دين و علما، پاسخ ‌دهي مناسب به سئوالات و شبهات ديني است كه به همين منظور گفتمان‌هاي ديني به شكل نشست‌هاي چهره به چهره، چشم‌‌اندازي از ماهيت دين را فرا روي شركت‌كنندگان نهاده است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي صحنه به موضوعات اين گفتمان‌ها اشاره و تأكيد كرد: آسيب ‌شناسي عزاداري، جنگ نرم و هجوم خاموش، مهدويت، آسيب‌هاي اجتماعي، زن و خانواده، حجاب و عفاف، روابط دختر و پسر، نحله‌هاي انحرافي و عرفان‌هاي نوظهور و سلسله برنامه‌هاي سبك زندگي اسلامي از جمله موضوع هاي اين گفتمان‌ها در مدارس، هيات هاي مذهبي، مساجد، حوزه‌هاي علميه و مراكز دانشگاهي بود.
سبزي در ادامه محور اصلي اين گفتمان‌ها را آسيب‌هاي اجتماعي عنوان كرد و افزود: برگزاري گفتمان ديني يكي از اولويت‌هاي برنامه‌هاي اداره تبليغات اسلامي صحنه در راستاي رفع شبهات فكري جوانان بوده كه تاكنون بسيار مثمر ثمر واقع شده و همچنان در سال 95 ادامه خواهد داشت.
وي مهم‌ترين هدف از برگزاري گفتمان‌هاي ديني را رفع شبهات و سوال‌هاي ديني و اعتقادي جوانان دانست و بيان كرد: ارتباط چهره به چهره جوانان با اساتيد با هدف پاسخ‌گويي به سوالات و رفع شبهات ديني موجب تغذيه فكري از نظر ديني و اعتقادي براي دانشجويان، طلاب، دانش آموزان و عموم مردم مي‌شود.
شهرستان صحنه با جمعيتي بالغ بر 77 هزار نفر در 55 كيلومتري شرق كرمانشاه قرار دارد.
7447/8066

شاخ کلوب بازدید : 89 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

خبر گزاري فرانسه گزارش داد: فدريكا موگريني مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا روز شنبه از هجوم معترضان به مجلس عراق انتقاد كرد و آن را به طور بالقوه موجب بي ثباتي در اين كشور دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، هزاران معترض پيشتر طي روز وارد منطقه به شدت حفاظت شده سبز در بغداد شده و پس از آنكه قانونگذاران دو باره نتوانستند وزيران جديد را مورد تاييد قرار دهند ، به ساختمان مجلس حمله كردند.

موگريني گفت : حمله امروز به مجلس عراق و اعتراضات خشونت آميز در بغداد خطر بي ثباتي و وضعيت متشنج را به دنبال دارد.

وي افزود : اين حمله ظاهرا اقدامي عمدي براي مختل ساختن فرآيند مردم سالاري محسوب مي شود. اعاده سريع نظم، نخست به نفع مردم عراق است كه از ديرباز از نبود ثبات در كشورشان در رنج هستند و دوم به نفع تمام منطقه است كه با تهديدهاي زيادي روبه رو هستند.

موگريني اضافه كرد كه بروكسل از تلاش هاي دولت عراق تحت رهبري حيدر عبادي براي رفع اين بن بست سياسي حمايت كرده و از قانونگذاران و عموم مردم مي خواهد از اخلال پرهيز كرده و از آن حمايت كنند.

وي ادامه داد: اين بسيار تعيين كننده است كه تمام عراقي ها ، بازيگران منطقه اي و بين المللي در ايجاد يك جو تعاون ، همكاري ، مردم سالارانه و فرآيند سياسي فراگير براي بازگشت ثبات به كشور كمك كنند.

شاخ کلوب بازدید : 85 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بورس كالای ایران، در هفته گذشته در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سكه، بیش‌ترین حجم معاملات با 40 هزار و 106 قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از چهار هزار میلیارد و 346 میلیون ریال برسد.
این در شرایطی است كه سررسید آبان ماه امسال با حجم 6 هزار و 278 قرارداد و به ارزش بیش 665 میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.
همچنین قرارداد تحویل شهریورماه امسال نیز با یك هزار و 311 هزار قرارداد به ارزش بیش از 136 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است كه قرارداد تحویل اردیبهشت ماه نیز با 664 هزار قرارداد به ارزش بیش از 67 میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت؛ رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل تیر با 586 قرارداد به ارزش 60 میلیارد ریال اختصاص یافت.
از طرفی بررسی روند معاملات آتی سكه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سكه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری كه سكه تحویل اردیبهشت با قیمت 10 میلیون و 290 هزار ریال به فروش رسید كه افزایش 0.26 درصدی را در این روز به ثبت رساند.
قرارداد تحویل تیرماه 95 نیز با قیمت 10 میلیون و 400 هزار ریال معامله شد و رشد 0.35 درصدی را در این روز تجربه كرد. این در شرایطی است كه سكه تحویل شهریور 95 با قیمت 10 میلیون و 500 هزار ریال معامله شد و با افزایش 0.29 درصدی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته همراه شد. همچنین سكه سررسید آبان ماه 95 با رشد 0.39 درصدی با قیمت 10 میلیون و 670 هزار ریال معامله شد.
این در شرایطی است كه سكه تحویل دی ماه با نرخ 10 میلیون و 910 هزار ریال، افزایش 0.34 درصدی را تجربه كرد.
از سویی در بازار نقدی نیز در هفته گذشته قیمت سكه افزایش 100 هزار ریالی را تجربه كرد و در عین حال بازار جهانی طلا نیز تغییرات جزئی را پشت سرگذاشت كه كاهش ارزش سهام در آمریكا، افزایش نرخ بیكاری و تغییرات بازارهای نفتی مهممترین عامل افزایش قیمت طلا بوده است.
در هفته گذشته قیمت‌ها پس از یك هفته با ثبات در بازارهای جهانی، با نوسان روبرو شد. ‌قیمت هر اونس جهانی طلا كه در اوایل هفته حدود یك هزار 232 دلار بود، از ظهر چهارشنبه هفته گذشته روند افزایشی به خود گرفت و به یك هزار و 255 دلار رسید. قیمت سكه نیز اوایل هفته گذشته حدود 10 میلیون و 220 ریال بود كه با افزیش 100 هزار ریالی به 10 میلیون و 320 هزار ریال رسید.
از طرفی كاهش ارزش سهام در آمریكا، افزایش نرخ بیكاری و تغییرات بازارهای نفتی سبب شد كه قیمت طلا با افزایش حدود 23 دلاری روبرو شود كه این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت سكه در هفته آتی خواهد گذاشت.
همچنین قیمت سكه در بازار نقدی در آخرین روز از هفته معاملاتی نسبت به چهارشنبه گذشته رشد كرد و به 10 میلیون و 290 هزار ریال رسید. همچنین بهای نیم سكه با 10 هزار ریال رشد به پنج میلیون و 410 هزار ریال رسید. ربع سكه و سكه گرمی نیز به ترتیب با 2 میلیون و 900 هزار ریال و 2 میلیون ریال معامله شد.
اقتصام**20229** 2023

شاخ کلوب بازدید : 83 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند.*2*7


تصاوير اختصاصي /ورود تظاهركنندگان عراقي به پارلمان و هيات دولت

تصاویر اختصاصی ایرنا-بغداد- تظاهركنندگان لحظاتی بعد از سخنرانی مقتدی صدر كه اعلام برائت از مفسدان و طرفداران سهم بندی حزبی و سیاسی در عراق كرد، وارد ساختمان پارلمان وهیات دولت عراق شدند..

شاخ کلوب بازدید : 81 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

هواي تازه/ هرکه را گم کرده‌اي اي عشق در او جستجو کنکرب و بلا/ کيست اين؟ آواي کوهستاني داوود با او
هرم صدها دشت با او، لطف صدها رود با او

هرکه را گم کرده‌اي اي عشق در او جستجو کن
شمس با او، قيس با او، نوح با او، هود با او

نيزه نيزه زخم با او، کاسه کاسه داغ با من
چشمه چشمه اشک با من، خيمه خيمه دود با او

اي نسيم آهسته پا بگذار سوي خيمه‌گاهش
گوش کن ...انگارنجوا مي‌کند معبود با او..

هرکه امشب تشنگي را يک سحر طاقت بيارد
مي‌گذارد پا به يک درياي نامحدود با او

همرهان بارسفر بربسته‌اند انگار و تنها
تشنگي مانده است در اين ظهر قيراندود با او

از چه‌ اي غم قصۀ تنهايي‌اش را مي‌نگاري
او که صدها کهکشان داغ مکرربود با او

مرگ عمري پا به پايش رفت سرگردان و خسته
تا که زير سايۀ شمشيرها آسود با او

صبح فردا کوهساران شاهد ميلاد اويند
سرخي هفتاد و يک خورشيد خون آلود با او

شاخ کلوب بازدید : 89 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

باشگاه خبرنگاران/ برخورد يک هواپيما و يک پرنده در وسط آسمان باعث فرورفتگي 60 سانتيمتري در دماغه هواپيما شد.
بعد از ظهر روز چهارشنبه يک هواپيماي خطوط هوايي تگزاس مجبور شد که پس از برخورد با يک پرنده لحظه بعد از تيکاف دوباره به باند فرودگاه برگردد.
اين حادثه که در 3:30 بعد از ظهر به وقت محلي اتفاق افتاد به شدت به دماغه هواپيما آسيب زد و هيچ گزارشي از آسيب ديدگي در 150 مسافر اين هواپيما نشد.
مسافران اين هواپيما پس از حادثه به يک هواپيماي ديگر منتقل شدند تا به سمت تگزاس حرکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

شاخ کلوب بازدید : 95 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

4گوشه دنيا/ سلفي گرفتن به قيمت مرگباشگاه خبرنگاران/ دختري که در حال گرفتن عکس سلفي بود پايش ليز خورد و 2 ساعت بعد از مهلکه نجات يافت.
دانش آموزي که در حال ژست گرفتن روي صخره بود پايش ليز خورد و بين دو تخته سنگ گير کرد. او مجبور شد 2 ساعت تمام در همان حالت بين تخت سنگ‌هايي در ترکيه بماند تا اينکه سرانجام گروه امداد توانست وي را نجات دهد.
او هنگام عکس انداختن پايش لغزيد و تلفن همراهش افتاد، او که مي‌خواست گوشي‌اش را بگيرد ليز خورد وبين دو تخته سنگ گير کرد.
نيروهاي آتش‌نشاني پس از 2 ساعت توانستند با جابه جا کردن تخته‌سنگ‌ها وي را نجات دهد.
جالب اين است که او دستش را که بيرون آورد تلفن همراهش را 2 ساعت تمام در دستش نگه داشته بود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

شاخ کلوب بازدید : 83 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي روز شنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقيدتي سياسي سپاه در حسينيه ثارالله سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم با بيان اينكه امروز در موقعيت بسيار ممتازي از تاريخ قرار داريم، اظهار داشت: مقدمات تبيين فرهنگ و معارف اسلامي طي سال هاي متمادي به تدريج فراهم شده تا امروز در جهان افراد زيادي حاضر به شنيدن آن باشند.
وي افزود: معارف اسلام و مكتب اهل بيت(ع) آنقدر پر محتوا و غني است كه مردم در اقصي نقاط جهان عاشقانه حاضرند براي آموختن آن سختي مسافرت و طي نمودن هزاران كيلومتر را متحمل شوند.
وي گفت: سال ها پيش كه من به بلژيك سفر كرده بودم در اين كشور اروپايي مسلماناني از كشورهاي شمال آفريقا بودند كه بزرگترين آرزويشان درس خواندن فرزندانشان در حوزه علميه قم بود.
آيت الله مصباح يزدي همچنين با اشاره به سفر حدود 20 سال پيش خود به چند كشور آمريكاي جنوبي، تصريح كرد: در كشور آرژانتين جلسه اي بود كه من در آن سخنراني كردم و وقتي جلسه تمام شد يك پيرمرد كشيش مسيحي با چشماني اشك بار به نزدم آمد و گفت جلسه بعدي سخنراني شما كجاست؟ كه اين سخن اين فرد كشيش براي من بسيار غير منتظره و كاملا دور از انتظار بود.
وي با تاكيد بر ضرورت اهتمام جدي روحانيان، طلبه ها و فضلاي حوزه هاي علميه براي نشر و ترويج اسلام در جهان اظهار كرد: در آرژانتين مردم اين كشور علاقه زيادي به آموختن احكام اسلام داشتند، ولي چون هيچ استاد و معلمي وجود نداشت كه به آنها اسلام را بياموزد يك فرد يهودي كلاس اسلام شناسي دائر كرده بود، تا به مسيحيان اين كشور در قبال گرفتن پول اسلام را ياد بدهد، كه اين نكته بسيار قابل تاملي است.
وي با بيان اينكه نبايد خودمان يا نهادمان يا مجموعه اي كه در آن هستيم را بر ديگران امتياز بدهيم و سعي نكنيم آنها را تضعيف و عليه شان تبليغ كنيم و چون دستمان مي رسد نگذاريم بودجه به آنها برسد، گفت: امروز افراد مختلف از هزاران فرسخ آن طرف تر به ايران سفر مي كند تا اسلام را ياد بگيرند، ولي ما در اسلام بزرگ شديم ولي براي اينكه پول بدست بياوريم از آمريكا دنباله روي مي كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن اكبري نماينده ولي فقيه در سپاه علي بن ابيطالب (ع) نيز در اين مراسم با بيان اينكه علماي اسلامي از عقيده و آرمان جامعه اسلامي در برابر كساني كه در گردنه جهل كمين كردند، حفاظت مي كنند، افزود: اگر امروز از شخصيت هاي برجسته و ممتازي همچون علامه شهيد مطهري تكريم به عمل مي آيد بيش از همه به اين خاطر است كه آنها چراغ پرفروغي را پيشاپيش راه ما روشن كردند تا ضمن بهره مندي از آن مسير راه خود را به سوي خداوند آنچنان كه به معناي واقعي كلمه است، پيدا كنيم.
در پايان اين مراسم با حضور فرمانده سپاه علي بن ابيطالب از مقام علمي و فقهي آيت الله مصباح يزدي تجليل به عمل آمد.
11 تا 17 ارديبهشت ماه به نام هفته عقيدتي - سياسي در سپاه نامگذاري شده است.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 1,159
  • بازدید سال : 14,167
  • بازدید کلی : 93,930